Steam maakt voor Defensie superhelden actietrailer voor de bios

Amsterdam, 11 november 2022 – Vanaf vandaag is in de bioscoop een bijzondere Defensie wervingscommercial te zien, gemaakt door Steam. De video heeft als boodschap dat je geen superheld hoeft te zijn om iets te betekenen voor de samenleving. Met deze bios-only commercial speelt Defensie scherp in op het medium en trekt daarmee de aandacht van de juiste doelgroep naar zich toe.

11-11-2022

Defensie zet de bioscoopbezoeker op het verkeerde been door een eigen movietrailer te lanceren, maar dan met een afloop die je niet verwacht. Olger Ypma, creative bij Steam: “De commercial is te zien in het trailerblok met nieuwe actiefilms en dus niet tussen de reguliere bioscoopreclame. De audio is in Dolby Atmos, de effecten die daarmee mogelijk zijn zorgen ervoor dat je als bezoeker letterlijk je stoel uit getrild wordt.”

Generatie D

Voor Defensie creëerde Steam de wervingscampagne ‘Generatie D’, die in april van dit jaar live ging. In deze campagne richt Defensie zich op jongeren met de juiste mindset, kortweg Generatie D: mensen die bereid zijn hun nek uit te steken voor een ander. Doeners, denkers, delers. Een mentaliteitscampagne die een breed publiek aanspreekt, juist ook jongeren die in eerste instantie niet aan Defensie als werkgever denken.

Majoor, Martin Tennekes, campagnemanager bij Defensie: ”Met de actietrailer willen we laten zien dat ook gewone mensen iets kunt betekenen voor de samenleving. Daarmee maken we het werken bij Defensie toegankelijker voor een groter publiek”.

De commercial is hier te bekijken.

Werken bij PostNL: breng het samen

Bekijk nieuwsbericht

Steam lanceert nieuwe wervingscampagne voor Dienst Justitiële Inrichtingen

Bekijk nieuwsbericht

Steam ontwikkelt nieuwe wervingscampagne voor de Politie met focus op diversiteit

Bekijk nieuwsbericht

Mariska van den Belt

Director Cliënt Services